OM azonosító: 032398
Takátsné Czap Éva sk.
iskola igazgató
műv.ter. bontás nélkül
Ajánlás:
A TAMOP 3.1.4 tartalmi megújulást szolgáló pályázat kötelező elemként írta elő egy műveltségterület tantárgy nélküli bontásában bevezetését. Úgy döntöttünk, hogy ez a műveltségterület az anyanyelv lesz. Az anyanyelvi műveltségterülethez tartozó, eddig tantárgyi bontásban megjelenő (magyar nyelv és irodalom) kompetenciatartalmak természetes módon épültek egybe az általunk tanított tantárgyi modulokba. Ez az eljárás a megtanítandó tantárgyi tananyagot, követelményeket nem érinti. A folyamat közbeni értékelések, attitűdmérések a kezdeti nehézségek után azt igazolták, hogy jól döntöttünk. Ez a fajta tananyag elrendezés, az alkalmazott módszerek és eljárások jól megfelelnek a gyerekek életkori sajátosságainak, és a tanulásról alkotott korszerű elméleteknek.
A teljes dokumentáció letölthető itt.
Tömbösítés
A tantárgytömbösített oktatás bevezetése intézményünkben:
Intézményünkben a tantárgytömbösített oktatás a 2009/2010-es tanévben kerül, bevezetésre a kompetencia alapú oktatás TÁMOP-3.1.4 pályázat keretében. A pályázat egyik kötelezően előírt tevékenysége a tantárgytömbösített oktatás. A tantárgytömbösített oktatást a szakrendszerű oktatásban, a közoktatásról Szóló 1993. évi LXXIX. törvény 52.§. (3) bekezdése alapján a szakrendszerű oktatás kötelező tanórai foglalkozásaihoz rendelkezésre álló intézményi időkeret a 2009/2010-es tanévben legalább öt, a 2010/2011-es tanévben legalább tíz, a 2011/2012-es tanévben legalább tizenöt százalékának felhasználásával kell megszervezni.
A tantárgytömbösítés intézményi innovációként három tanulócsoport három tantárgyát érintette: anyanyelv és irodalom, földrajz, biológia. Az intézmény 6.,7. és 8. osztályában valósult meg két és hathetes ciklusokban. Hasonló tanulásszervezés volt már az intézményben, hiszen a kínált célok - a hatékonyabb tananyag elmélyítés, a hosszabb idő által kínált módszertani változatosság – már korában is felkeltette a nevelőtestület érdeklődését. A három tanulócsoportban való kipróbálás jó alap lesz a következő időkben való alkalmazáshoz. Mindkét alkalmazó nemcsak jó pedagógus, de a tanórán kívüli foglakozásokon is találkozik az érintett tanulócsoportokkal: délutáni felzárkóztató és tehetséggondozó foglalkozásokon kívül a felsős tanulószobán is. Ennek az az előnye, hogy a tantárgytömbösítés tanórai tapasztalatai kiegészülnek az innen származó információkkal.
Dokumentáció:
bevezetés + magyar
földrajz + biológia
Hírek
Álláshirdetés
https://leanyfaluiskola.hu/allashirdetes/
Matematika-fizika és/vagy informatika szakos tanár
Iskolapszichológus
Polisz® Közétkeztetés
„Megvalósult
Magyarország Kormányának támogatásával”